الأربعاء، 16 أبريل 2008

تااااااااااااج وياقوت ومرجان احمدك يارب

بما انى وجه جديد على عالم التدوين فكنت بحسب انى محتاجة وقت كتير عشان اتعرف واختلط بالناس العباقرة اللى بتكتب بس الحمدلله بقى ليا اصحاب كتير وناس بحب ازورهم ويزورونى وكنت بجد مبسوطة وفرحانة لما افتكرتنى دينا صاحبة مدونة ضحك ولعب وجد وحب واهدتنى التاج دة كان بالنسبة ليا زى جايزة الاوسكار مثلا وبما ان اختكم عالطول محتاسة ومش فاهمة حاجة فكنت محتاجة افهم يعنى اية تاج من اساسة بس الحمدلله عرفت وعقبال ما يجينى تيجان كتير لحد ما يبقى صولجان ان شاء الله ويبقى عندى قصر بقى واتجوز ملك ملوك البحار بس بس انتوا سبتونى احلم لية خلينا فى اللى احنا فيه حقولكوا قواعد اول تاج حجاوب عليه :

أولا:اذكر عشرة اشياء عن نفسك ..... عشرة كتير اوى انا مبعرفش اكتب عن نفسى كتير تواضع بعيد عنكوا

ثانيا:اختر خمس اشخاص تهدى لهم التاج ..... يووووووة خمسة بس انا نفسى اخلى الناس كلها تجاوب

ثالثا:لا تهدى التاج لمن اهداه اليك ..... ليكى يوم يادينا وحديكى تاج واحدة بواحدة

رابعا:عرف اللى بعتلك التاج انك نزلته عندك..... اكيد اكيد حعرف الناس كلها هو انا حتعب كل دة ومش حخلى حد يشوف ادعولى بقى


يلا حجاوب استعدوا للقنابل اللى حتتقال خدوا ساتر بسرعة :-

الأول : انا بنت عادية وبسيطة خالص بحاول اعيش حياتى على حسب اقتناعاتى بالرغم من التناقضات الكتير الموجودة فى الحياة حواليا دلوقتى واللى ساعات بتخنقنى وبتخلينى مش عارفة اخرج برة الجدار اللى انا عايشة فيه

الثانى : بحاول ابقى غير كل البنات مش عايزة ابقى زى بنات اليومين دول اللى كل همهم انهم يهتموا بنفسهم وبس انا نفسى اهتم بنفسى وبعقلى كمان بحاول اطور من دماغى وعقلى عشان بالنسبة ليا الست مش مجرد جسد جميل هيا عقل وفكر وشخصية

الثالث : انا بنوتة اسكندرانية جدا اوى خالص بموت فى اسكندرية وبحب البحر بشتكى لشوارع مدينتى لما اكون زعلانة وبفرحها لما اكون فرحانة ليا ذكريات فى اماكن كتير وبحب البحر ومش متصورة حياتى من غير بحر ومن غير اسكندرية كانت حتكون ازاى

الرابع : الناس اللى بتعرفنى بتقول عليا بنوتة جدعة جدا صاحبة صاحبتها بحب ابقى صندوق اسرار وبحب ادخل فى حياة اللى اعرفة واحلله كل مشاكلة بس محبش حد يدخل حياتى ولا يحللى مشاكلى ومحدش يسألنى لية يمكن عشان منغلقة على نفسى ومتعلمتش اخلى حد يشيل عنى همومى ويمكن دة اوقات كتير بيخلينى حزينة لان كتم الشكوى والحزن مضر جدا بالصحة زى السجاير بالظبط

الخامس : عندى مشكلة فى النوم تقريبا حياتى ملخبطة ساعات انام الصبح وساعات انام باليل واوقات كتير مش بنام خالص ويمكن دة سر عبقريتى اللى انتم طبعا حاسين بيها هههههههه وساعات الوحدة والليل والسما والنجوم هيا اللى بتخلينى افكر واطلع حاجات كتير من دماغى مش بتتطلع الصبح خالص برضة مقدرش اقولكوا السر بس تقدروا تقولوا انى انسانة ليلية جداااااااااااا

يامسسسسسسسسسسسسسسسسهل تعبت بقى فاضل خمسة اوعوا تزهقوا

السادس : بحب الطرب الأصيل بحب ام كلثوم وحاجات لعبد الوهاب ونجاة ووردة وبرضة بحب اغانى دلوقتى عمرو وتامر وحسام حبيبت ومحمد عدوية وناس كتير بقى يعنى تقدروا تقولى عندى تناقض فى الاذواق بسمع من اول بتهوفن وعمرو خيرت لحد شعبان عبد الرحيم وسعد الصغير بس المهم حالتى المزاجية والاغنية الحلوة اللى تتدخل مزاجى غالباً بتكون رومانسية وبتخلينى اعيط وبحب الاشعار كمان بحب الابنودى وعمنا نجم وجويدة وكمان نزار قبانى واى شعر كلماتة تتدخل فى دماغى وتخلينى اسرح فى دنيا تانية

السابع : بحب اهلى جدا ومقدرش اتخيل حياتى من غير حد فيهم بحب اخواتى وماما وبابا بس يمكن عندى مشكلة فى التعبير عن حبى ليهم لان ساعات خجلى يمنعنى انى اقولهم انى بحبهم خالص بس يمكن تصرفاتى بتدل على انى بحبهم بس ساعات هما مش يفهمونى ولا يفهموا انا عايزة اية فساعات كتير بستسلم لتفكيرهم بس لمجرد انى مش عايزة ازعلهم ودة ضعف منى بس برضة ربنا يخليلى اهلى ويبقوا راضين عنى دايما

الثامن: بحب القراءة والثقافة بجميع انواعها عندى كتب كتير وبصرف فلوس كتير على الكتب ناس كتير بتنتقدنى عشان كدة بس انا بحب دايما اعرف افكار الناس اللى حواليا عاملة ازاى وبحب الانترنت برضة لنفس السبب بيخلينى اعرف الدنيا عاملة ازاى لان انا حياتى يمكن منغلقة شوية والكتب والانترنت هما شعاع الحياة بالنسبة ليا

التاسع : اتصدمت فى ناس كتير واتخدعت من ناس اكتر يمكن عشان انا طيبة وعندى حسن نية فى اى حد بقابلة بس من كتر الصدمات تقريبا فقدت الثقة فى اى حد اقابلة وخصوصا فى الارتباط بخاف افشل فيه بس عندى امل اقابل انسان يغير ليا نظرتى للحياة بس بالرغم من كل دة انا بحب الضحك وناس كتير بتقول ان دمى خفيف يمكن عشان مش بحب ازعل الناس معايا وبخلى الزعل جوايا انا بس

العاشر : نفسى ارضى ربنا ودة اهم حاجة فى كل اللى فات بس مهما عملت عشان ارضى ربنا بحس دايما ان فيه حاجة ناقصانى مش عارفة لية بحس ان فيه حاجة لسة معملتهاش عارفة انى ساعات بقصر فى حقة وعارفة انى بغلط فى حاجات وعارفة انه بيسامحنى دايما انا بحس انه بيسامحنى وعارفة انه شايلى الخير دايما وعارفة ان ليا عيوب كتير فى شخصيتى عارفة انى ساعات بعاند وساعات ببقى طيبة زيادة عن اللزوم وساعات ببقى عصبية شوية وساعات احب الوحدة والانعزال وساعات مبعرفش ابقى اجتماعية بس بحاول اصلح من نفسى وعارفة ان ربنا بيساعدنى والحمدلله

ياساتر دة مجهود رهيب صعب اوى حد يكتب عن نفسة بس اهو حصل بقى واللى كان كان


اهدى بقى التاج لخمسة :

1- عاشقة الجنة مدونة هموم تضحك وهموم تبكى

2- داليا مدونة بالفطرة

3- صبرنى يارب مدونة رغى امرأة غير مطحونة

4- الجواز وسنينة مدونة الجواز واتجوزنا

5- سمر مدونة الليل والقمر والورقة والقلم وانا وحدى افكر


هناك 37 تعليقًا:

(احمد سكر ) يقول...

ماشاء الله

كلامك رائع

ياريت كل البنات اليومين دول

يكونتفكيرهم كدا

تحياتى
اخيكى احمد سكر

dina يقول...

يا بت يا دودو يا جامدة اوى...انا كان معايا حق لما اديتلك التاج دا..حرام عليكى ..دا انا اقترح ان كل البوستات اللى جاية تكتبيها عن نفسك و سيبك من البلد و مشاكلها
ههههههه
على فكرة انا كمان جديدة فى التدوين احنا هنا معانا عتاولة يا بنتى..ادينا بنتعلم...على فكرة انا كمان حسيت ان فى حاجات كتيييييييييييييييرة جدا مشتركة بيننا من الصدمات فى الناس للفشل فى التعبير عن المشاعر لحب اسكندرية طبعا اجمل حاجة فى الدنيا....بجد اجاباتك خليتنى اتعرف عليكى اكتر و احس اننا اقرب
على فكرة فى حاجة كمان حتبقى مشتركة بيننا...انا لسا بادئة اسمع ام كلثوم من يوميين كدا و سمعت اول حاجة انت عمرى و عملتلى دماغ عالية جدااااااااا


انتى بجد بنوتة زى العسل و شخصية بجد مميزة
تحياتى يا قمرى

عمو احمد يقول...

كلامك فى وصف نفسك جميل اوى اوى
وصفاتك جميله وكلامك عن اهلك اثر فيا اوى لانه فى كتير من حالى مع اهلى
تفكيرك فى ربنا ورضاه عن افعالك دليل درجات عاليه من الايمان ربنا يدمها نعمه عليكى
اهتمامك بعقلك بجانب اهتمامك بمظهرك دليل انا دماغك كبيره وعاقله
وربنا يوفقك وتلاقى شخص يقدرك ويمحى اثر الصدمات الى حصلتلك ويعرفك ان الدنيا لسه بخير
انا طولت اوى
سلااااااام

KHALED يقول...

نتشارك فى حب البحر والنوم الملخبط
وكلامك فية نوع من البراءة المغلفة بالعفرتة والشقاوة

تقبلى تحياتى

غير معرف يقول...

يا خبر ابيض
تصدقي التكريم ده فرحني بيكي جداااااااااا
و الله يا حبيبه قلبي انا بحبك جدااااا
كلماتك اصنع منها تاج و اضعه فوق راسي
بس ايه الشقاوة دي كلامك جامد و مواضيعك زي العسل
اسال الله ان يحفظك يا قمره

*سمر* يقول...

اجاباتك جميلة اوى ...تنم عن شخصية اكثر جمالا ..
ربنا يوفقك ..ويزيدك كمان و كمان :)

متشكرة جدا على التاج ..متتخيليش انا فرحت اد ايه لما لقيتك حطانى عندك فى المفضلات ...بجد بجد اسعدتينى ..خصوصا ان مش اى حد يعنى اللى حاطيطنى ..ده حد جامد (;

شكرا جدا ..والسلام ختام

Samar Ali يقول...

Kefay alexandria asln :)
de a7la 7eta f edonia...

mnoon يقول...

ياوجه القمر ياقمر
يارب بنات مصر كله تبقى زيك
وبجد أنا بشكر اللى عمل التاج ده
لأنه عرفنا ببعض أكتر

عروسة ننوسة يقول...

عجبنى جدا جدا تعريفك وتقديمك لنفسك...تحياتى

الربان يقول...

تحياتي

ما شاء الله...اجابات تنم عن شخصية جميلة...حساسة...مبدعة..متأمله.

المرأة كما ذكرت حضرتك ليست جسد جميل فقط...لاننا بهذا نكون أختزلناها...
المرأة قلب رقيق...عقل رزين...بصيرة متفتحة...قارئة مثقفة..مربية فاضلة.

تعرفي بالنسبة لي الصفات دي اهم من الجمال و من اجادة الطبخ و الاعمال المنزلية...لان الجمال ينبع من الداخل
و الطبخ من السهل تعلمه و اجادته..

احب اسكنرية و بحرها...الا انني لست من اهلها...

تشرفنا بمعرفة جانب من شخصية حضرتك الجميلة....فشكرا لك و لمن اهدتك التاج.


تحياتي و تقديري

مدحت محمد يقول...

اه اهم حاجة انك قلتى انك بتحبى تصلحى من نفسك
هههههههه
لالالالالالالالالالالا
متفهمنيش غلط والله
مفيش انسان مفهوش عيوب اساسا
بس انا عاجبنى تواضعك فعلا
الى جانب انى
بنات الاسكندرية جدعان جدا
دى حقيقة
تحياتى ليكى

الباحث عن الحقيقة يقول...

كويس ان اول زيارة ألاقي التاج في وشى
علشان احرم اجى تانى
هههههههه
بهزر طبعا
انا اللى غايظنى انك بتقولي مش بتعرفي تتكلمى عن نفسك
ماشى ماشى
ماحنا على رأيك في شهر ابريل

مش عارفه يقول...

بصى ياقمر

كلامك حلو اوى

بالنسبه للنقطه رقم سبعه انا كمان

زيك بالظبط ببقى مكسوفه اقول لماما

بابا ان انا بحبهم

بس فى رأيك دا خجل ولا كبرياء

اما بالنسبه للنقطه رقم تسعه

فأنا قبلت الانسان اللى حيجى

يغير مفهومى عن اللى حوليه ويخلينى

ابقى واثقه فى نفسى وفيهم بس يا

خساره خلانى افقد الثقه فى نفسى وفى

الناس كلها (اقرب الناس)


ياريت تزورى مدونتى

سلاااااااام

Tamer Nabil Moussa يقول...

اجابة تمام


عقبال التاجات الجاية


ربنا يوفقك


تحياتى

lonely يقول...

السلام عليكم
دى أول مدونة وسعيده انى اول ما ادخل هنا اتعرف عليكى

كلامك جميل قوى وتفكيرك راقى وانتى عسولة خالص

ربنا يكرمك يا جميل
:)

سمراء يقول...

بجد بجد بجد أنتى يابنتى طلعتى غير كل البنات
اسلوبك فى التعبير عن نفسك رائع
شخصيةغير كل الشخصياات
ياريتنى شاب كنت هتلاقينى دلوئتى تحت بلكونتكم وعاملك فيها روميوو
ههههههه بس ربنا خلقنى بنت
على فكرة فى حاجات مشتركة بينا وهى لخبطة النوم وكانت خجلى من التعبير عن مشاعرى لأهلى بس تغلبة عليها
حتى مزاجى فى الاغانى زى مزاجك وكمان لسه جديدة على عالم التدوين

وتقوليلى متعرفيش تعبرى عن نفسك يلا يابت اجرى من وشى قبل ما احدفك بحرفين من اللى بكتبهم
ربنا يوفقك بجد بوست حلو اوى

دكتور بهــدوء يقول...

يا ريت البنات كلهم يبقوا بيفكروا بالطريقه دي
بجد الاجابات بتقول انك هايله وانتي فعلا هايله

واتمني لكي دوام الاستمراريه والنجاح

غير معرف يقول...

حبيبتى يا اجمل اخت فى الدنيا كلها
صدقينى نفسى اكون زيك بس بما إنى لسعة و انت عالرفة فالموضوع شبة مستحيل بس انا بحاول و بقولك انا فخووووووووووووووورة بيكى جدا
وزى ما انت بتحبينى انا بحبك اوى اوى اوى اوى 4 اوى

في حب مصر يقول...

وجه القمر
عجبتني اجابات لانها منظمة وجميلة وصادقة

بس انا وقفت عند جملة بتقوليلي فيهاانك اتصدمتي فى ناس كتير واتخدعت من ناس اكتر وبقيتي فاقدةالثقة فى اى حد وده في حد ذاته مشكلة كبيرة
ممكن نواجه مشاكل لكن مش لازم نفقد الثقة في كل الناس
عامة اتمنالك التوفيق

وياريت تشيلي تأكيد الكلمة علشان يكون اسهل التعليق عندك

تقبلي مروري

صبرني يارب يقول...

والله يا اختي اول مره حد يجيبلى تاج من يوم ما جبت تاج يوم خطوبتي وانا ما لبستش تاج خالص هههههههههههههههههه

هو انا اساسا مش فاهمه المفروض اعمل ايه بس هو على اد فهمى المفروض انى ارد عليه عندي يعنى ؟؟؟؟

اظاهر كده والله اعلم هاعمل كده بس على الله اكون فهمت .

شكرا على التاج نردهولك فى الافراح
بس خلي بالك انا التيجان بتاعتي اكيد هاتبقى مميته .

Hossam Nasr يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
bastokka طهقانة يقول...

قلة النوم هي اللي اوجدت التدوين اصلا
كلنا لا ننام مش انتي بس

اوروفوار

الطائر الحزين يقول...

رائع

التلقائية جميلة

داليا محمد يقول...

هااااى يا دودو وحشتينى جداااااا
والمدونه وحشتنى وكلكم وحشتونى بس اعمل ايه فى احداث الحياه اليوميه الفظيعه
اللى بتحول دايما بينى وبينكم
ماعليناايه بئى موضوع التاج ده
انا زيي زيك ياجميل
لسه نونو فى المدونات واول مره اسمع عنه
بس عموما هحاول اعمل على قد مافهمت بمخى المتواضع جدا ههههههههههههههههه

Unknown يقول...

مبروك التاج ده اولا
ثانيا من الواضح انك تستحقى مليون تاج مش تاج واحد
تحياتى

الكاتب احمد كاجوال يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.
FaceMoon يقول...

سكر :
فيه بنات كتير تفكيرهم زييى بس للأسف محدش شايفهم ميرسى لمرورك ويارب دايما تيجى

دينا :
ههههه مش قولتلك اننا بنتفق فى حاجات كتير يارب نكون اصحاب جامدين اوى ميرسى على التاج ياحبيبة قلبى

عمو أحمد :
يسمع منك ربنا وبجد فرحت انك زورتنى وكلامك عنى جميل بجد اخجلتم تواضعنا شكرا لمرورك ويارب تيجى دايما نورتنى

Khaled Farag :
ميرسى على كلامك بس انا مش عفريتة خالص انا هادية جدا خالص وكنت اتمنى انك مش تشاركنى فى لخبطة النوم لان دة نقمة مش نعمة ميرسى على مرورك نورتنى

عاشقة الجنة :
ربنا يخليكى انتى تستحقى التاج بجدارة ومبسوطة انك بتزورينى لانك بتنورينى بجد والله

سمر :
ميرسى ياسمر اخجلتينى وانتى تستاهلى التاج لان مدونتك رائعة وعندى حق احطها فى المفضلات عندى نورتينى ياسمرمر

drsamoor :
طبعا اسكندرية اولا واخيرا تعيش تعيش تعيش

FaceMoon يقول...

mnoon:
يارب يامنون وانا بشكرك على زيارتك ليا دايما نورتينى

gannah :
ميرسى ياجنة دة شىء يشرفنى ان كلامى عجبك ويارب متكونش زيارتك الاخير نورتينى

الربان :
انا بشكرك على كلامك الرائع وياريت كل الناس يبقى رأيها زيك عن المرأة ويحسوا بشخصيتها وعقلها قبل اى حاجة تانية نورتنى

مدحت محمد :
هههههه شمة ريحة تريقة مفيهاش حاجة انى اعترف بغلطاتى واحاول اصلحها بجد نورتنى ويارب متكونش زيارتك الاخير وشكرا على تعليقك

الباحث عن الحقيقة :
لو التاج مش حيخليك تيجى تانى اشيلة فوراً يافندم انا تحت امرك برضة ههههههههه المهم تنورنا دايما شكرا على تعليقك

مش عارفة :
انا بالنسبة ليا دة خجل لان انا مش حخلى كبريائى يقف ما بينى وما بين اهلى او بينى وبين اى حد بحبة واوعى تفقدى الثقة بنفسك بسبب انسان مش استاهل حبك حيجى الاحسن والاحسن المهم نتعلم من اللى فات نورتينى والله وياريت تيجى عالطول

Tamer Nabil :
ميرسى على تعليقك ويارب تشرفنى دايما

fatma :
ربنا يخليكى يافاطمة ويكرمك انتى كمان ويكرم كل البنات الحلوين اللى زينا نورتينى

سمراء :
دة شىء يشرفنى اننا نبقى شبة بعض فى حاجات كتير واتمنى نبقى اصدقاء قريبين ان شاء الله وكلامك جميل ومدونتك رائعة ومبسوطة بتعليقك اوى خالص نورتينى

FaceMoon يقول...

دكتور بهاء :
ربنا يخليك دة من ذوقك ويارب تشرفنى عالطول وببارك ليك على مدونتك وكلامك الجميل نورتنى

emy shoshan :
انا كمان فخورة بيكى وبحبك خالص ولو حسيتى بغير كدة تبقى عبيطة ومش فاهمة حاجة ربنا يخليكى ليا يالاسعة هانم نورتينى مع انك منورانى عالطول

فى حب مصر :
كلامك مظبوط بس ساعات بيبقى غصب عنى عدم الثقة من كتر اللى حصلى وانا سمعت كلام وشلت تأكيد الكلمة مكنتش اعرف نورتنى والله

صبرنى يارب :
انتى تستاهلى تاجات مش تاج واحد لان مدونتك رائعة وتحفة ميرسى على تعليقك ويارب تبقى عالطول منورانى كدة

طهقانة :
بجد بجد انا فرحانة انك شرفتينى لان انا بموووووت فى مدونتك ميرسى على تعليقك ويارب تنامى ومتبقيش زييى

الطائر الحزين :
ربنا يخليك ميرسى ونورتنى واتمنى متكونش الزيارة الاخيرة

دااااليا محمد :
اخييييييييييرا ظهرتى انا كنت حبلغ البوليس يدور عليكى متغبيش علينا تانى بقى ومستنية بقى تجاوبى على التاج وحشانى كتير نورتينى

haitham :
ميرسى على كلامك الجميل بجد فرحنى واسعدنى كتير نورتنى ويارب متكونش الزيارة الاخير

mostafa rayan يقول...

انت انسانة جميلة قوي
ربنا يكرمك بكل الخير

canary يقول...

دة ايه الرومانسيه والشاعريه الجميله دى وايه البرائه دى يا بنتى انتى طيبه وجميله تعرفى انك فعلا كمان تشبى دينا هى كمان اسكندرنيه ويبدو ان كل الاسكندرنيات بيتمتعو بالاسلوب الحلو دة
ويبختكو بالبحر اللى خلى عندكم الخيال والابداع دة كله
تحياتى ليكى ولبوستك الجميل
ومنتحرمش من زياراتك الحلوة

الشاعر والكاتب احمد هيكل يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
من اجلك
من اجل الحريه
من اجل كل مدون مصري
من اجل الدفاع ع ن حقوقنا

يتشرف اتحاد المدونين المصريين بدعوة سيادتكم لحضور اجتماع الاتحاد يوم 25 / 4 فى كافيتريا المحروسة التابعة لفندق المحروسة للقوات المسلحة بالاسكندرية الساعة العاشرة صباحا . وتفضلوا بقبول فائق الاحترام مع تحيات اعضاء اللجنة الاجتماعية وادرة منتديات اتحاد المدونين المصرين
ولي اي استفسر
تا بعونا ع البريد التالي
ahmedhiqal@yahoo.com
وكماندعكم بالمشاركه في منتدكم
الجديد
منتدي لك
فوجب عليكم التسجيل
في اتحاد المدونين
المصرين
الذي يضم
نخبه
من اهم الشخصيات
محماين
وصحافه
واعلام
ننتظركم
تسجيل متاح لكل الأ عمار
http://egtadwin.yoo7.com/index.htm

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا يقول...

تعرفي انا عندي مشكلة في النوم برضه
نفسي انام ذي مخاليق ربنا قبل ماتجنن

walaa يقول...

عارفه احلى حاجه عجبتنى طريقة تفكيرك بجد بسم الله ماشاء الله
فعلا البنت شخصيه وتفكيير وعقل ما هياش منظر ولبس انا ده دايما رأى ياريت تبصوا اللى احنا لينا عقل وفكر ومش اقل من اى حد
وانا كمان اسكندرانيه وبحب بلدى اسكندريه قةوى
وربنا يرضى عليك
وتحياتى ليكى ولاء

ليكوريكا يقول...

اجبابت جميله اوي بسم الله ماشاء الله عليكي

ولاني لسه مجاوب على التاج ده دلوقتي

فانا مقدر قد ايه هوا صعععععععععععععب

سعيد اني زرت مدونتك الجميله دي :)

just me يقول...

بجد مدونتك جميله

وطبعا مبروووووووك التاج
انا كمان جالى التاج بس لسه هشوف هعمل بيه ايه

Ahmed El-Agouz يقول...

تاج جميل بجد وشخصية مميزة
سعدت بتعرفي علي مدونتك
العجوز
اتمني ان نتواصل دائما