الأربعاء، 9 أبريل 2008

فرحنى و اديلك قرش!!!!!

زمان كانت فى حاجات كتير ممكن بسهولة تفرحنى كنت بفرح لما بابا يبوسنى و لما يجى يغطينى و انا نايمة و كنت بفرح لما ماما كانت بتعملى اكلة بحبها و كنت بفرح لما اضرب اختى الكبييرة و محدش يسأل كنت بفرح لية!!!!!!!!!
و كنت بفرح لما العيد يجي و العيلة كلها تتجمع وألعب مع ولاد عمى اى نعم كانوا غلسين ودايماً مكنوش بيرضوا يلعبونى معاهم بس كنت بفرح
دلوقتى مبقاش فى حاجة تفرحنى و الحاجات اللى كنت بفرح منها زمان بقت دلوقتى حاجة عادية جدا نفسى ارجع افرح زى زمان و اضحك من قلبى
و مرة واحد معيد من المعيدين بتوعى سأل اية الهدف الى انتوا عايشين عشانوا و احد من صحابى قال علشان اشتغل و انجح وواحدة من صحابى قالت اتجوز و واحد اخر قال ارضى اهلى اما انا بقى قلت انا مستنية حد اى حد يفرحنى زى ما كنت بفرح زمان

هناك 4 تعليقات:

canary يقول...

تفرحينى انتى واديكى كل اللى فى جيبى ؟
ولا دخله عيد بقت بتفرح ولا زيارة اهل بقت بتسعد لكن انا هقولك على الوصفه الاكيدة اللى بتخلينى هبقى هموت من الفرح فى الصبح لما اجى افطر والاقى رغيف العيش ممكن يتفتح عشان اعمله ساندوتش ولما الاقى لونه فاتح شويه عن لون الطين ولما اجى اخد دش تقوم الحنفيه تنزل مايه

عمو احمد يقول...

بصى صعب اوى تمر اوقات فرح على الانسان زى الى مرت عليه وهوه صغير..ليه باه؟!
لان فرحتك ساعتها مكنش كل مصدرها الموقف نفسه
كان مصدرها انتى,جواكى كان لسه بسيط
واى حاجه ممكن تاثر فيه وتغير حالته وتفرحه
لكن كل مالانسان يكبر كل مابيزيد فى تعقيده ويحتاج لمجهود اكبر عشان يفرح

mostafa rayan يقول...

بصي لونقدر نرجع اطفال ز يزمان ماكناش اتأخرنا دي بجد اجمل ايامنا
لكن ارجع واقولك كل سن له فرحته وسعادته واكيد الدنيا فيها حاجات كتير تفرحنا
في الحديث الشريف
( تفائلوا بالخير تجدوه )
تحياتي ليكي
ولأحساسك الصادق الجميل

أميــــــر القلــــوب يقول...

فرحتنا واحنا صغيرين غير فرحتنا دلوقتى، زمان كان لسه فيه براءة وقلوب بيضا، دلوقتى كل حاجة اتغيرت حتى الدنيا اتغيرت.
بتمنى انا كمان ارجع صغير عشان احس بالفرحة من كل قلبى.