الجمعة، 21 مارس 2008

جولة



فى قعدة صفا مع نفسى وفى ساعة ملل وفراغ رهيب قلت يابت ياسوسو تعملى اية تعملى اية لقيت نفسى فتحت اللاب توب بتاعى وقلت اشوف حاجة مفيدة اعملها طقت فى دماغى كدة مرة واحدة انى اكتب وانا لما تتطق فى دماغى حاجة لازم اعملها قلت اعمل مدونة اشمعنى انا يعنى اللى وقعت من قعر الافة حعمل مدونة يعنى حعمل مدونة ما في ناس كتير بتعمل وبيعملوا كتب كمان وانا بعيد عنكوا حتة المنافسة دى عندى من زمان لازم احشر مناخيرى فى اللى ماليش فيه بس بصمم عشان يبقى ليا فيه قلت اجرب مش حخسر حاجة اهو كلة كلام وفضفضة والسلام ودخلت اعمل مدونة وطبعا بعد الفحص والتدقيق عرفت كل التفاصيل عشان تتطلع شكلها حلو ويدخل دماغى ويفتح نفسى انى اكتب اصل انا نفسى عالطول مسدودة ... بس قبل ما اكتب قلت اعمل جولة على المدونات والناس الحريفة اللى بيكتبوا وعملت جولة ووسرحت وادخل واطلع لناس معرفهاش ولا قريت ليها قبل كدة وبجد اعجب بيهم كلهم كل واحد ليه افكارة واهدافة اللى كتب عشانها بس انا هدفى الوحيد انى كنت عايزة اكتب فى اى حاجة فى اى وقت ولقيتهم كاتبين فى كل حاجة حتى السياسة عجبونى اوى ونفسى ابقى زيهم كل واحد فيهم بقى قدوة ليا بس يارب ابقى مدونة كبيرة زيهم كدة وابقى خسارة فى البلد دى .... وسلاموز بقى

هناك تعليقان (2):

داليا محمد يقول...

سبحان الله والله كأنى انا اللى كاتبه الكلام ده نفس اللى حصل معايا بالظبط
وحسيت فعلا ان كل واحد دخلت على مدونته بئى قدوه ليه ربنا يوفقك ياستى وتوصلى لكل طموحاتك
ويوفقنى انا كمان عشان انافسك انا بئى واحبط طموحاتك واهزمك :d
وابئى خساره فى الوطن العربى كله ههههههههههه

FaceMoon يقول...

ههههههههههههههههههههه احبطى يابنتى احبطى انا فداء للشعب
وبعدين بقى هو انا كل ما اقول حاجة تتطلعى زيي شكلك اختى التوأم ونسوكى فى المستشفى حبقى افكرهم بيكى انا مبسوطة ان افكارنا زى بعض ودى بداية صداقة قوية ان شاء الله
وربنا يوفقك انتى كمان مدونتك اكتر من رائعة وعجبتنى وعالطول بعلق على موضوعاتك وبالتوفيق دايما